CAUFERENCIA: BOMBARDEOS SOBRE VIETNAM

La guerra del Vietnam fue uno de los conflictos más largos y sangrientos que el mundo ha conocido desde la II Guerra Mundial. Fue la guerra más exténsamente filmada y con mayor cobertura periodística de la historia. Tanto el Ejercito Colonial francés, como el Ejército estadounidense pretendieron realizar una guerra al estilo occidental, con tecnología occidental y mentalidad occidental. Enfrente tenían la paciencia, la sabiduría y el tesón de la milenaria cultura oriental.
Representaba un reto intentar resumir la Guerra del Vietnam (con fotos y vídeos) en poco más de 90 minutos. Creo que Cau Artístic ha cumplido con el plan. Los asistentes han podido escuchar, desde el fin de la presencia francesa en Vietnam tras la caída de Dien Bien Fu en 1954, hasta la caída de Saigón en abril de 1975, un resumen de las principales batallas y estrategias utilizadas, tanto por Vietnam del Norte, como por Estados Unidos.
Con cientos de miles de hombres y una superioridad aérea incontestable, Estados Unidos realizó tres grandes campañas de bombardeo: Rolling Thunder, Linebacker I y Linebacker II que, a pesar de la gran destrucción que provocaron, no lograron doblegar a Vietnam del Norte.
El aporte de una selección de maquetas que representan a los protagonistas que participaron en el conflicto, han convertido este evento en algo único: USS KITTY HAWK, VOUGH F-8 CRUSADER, GRUMMAN A-6 INTRUDER, DOUGLAS A-4 SKYHAWK, F-4 PHANTOM II, F-105 THUNDERCHIEF, B-52 STRATOFORTRESS, MIG-21 FISHBED, GENERAL DYNAMICS F-111, SA-2 SAM.


La guerra del Vietnam va ser un dels conflictes més llargs i sagnants que el món ha conegut des de la II Guerra Mundial. Va ser la guerra més extensament filmada i amb major cobertura periodística de la història. Tant l'Exèrcit Colonial francès, com l'Exèrcit nord-americà van pretendre realitzar una guerra a l'estil occidental, amb tecnologia occidental i mentalitat Occidental. Al davant tenien la paciència, la saviesa i la tenacitat de la mil·lenària cultura oriental
Representava un repte intentar resumir la Guerra de Vietnam (amb fotos i vídeos) en poc més de 90 minuts. Crec que Cau Artístic ha complert amb el pla. Els assistents han pogut escoltar, des de la fi de la presència francesa a Vietnam després de la caiguda de Dien Bien Fu en 1954, fins a la caiguda de Saigon a l'abril de 1975, un resum de les principals batalles i estratègies utilitzades, tant per Vietnam del Nord , com per Estats Units.
Amb centenars de milers d'homes i una superioritat aèria incontestable, Estats Units va realitzar tres grans campanyes de bombardeig: Rolling Thunder, Linebacker I i Linebacker II que, tot i la gran destrucció que van provocar, no van aconseguir doblegar Vietnam del Nord.
L'aportació d'una selecció de maquetes que representen els protagonistes que van participar en el conflicte, han convertit aquest esdeveniment en una cosa única: USS KITTY HAWK, VOUGH F-8 CRUSADER, GRUMMAN A-6 INTRUDER, DOUGLAS A-4 Skyhawk, F 4 PHANTOM II, F-105 Thunderchief, B-52 Stratofortress, MIG-21 Fishbed, GENERAL DYNAMICS F-111, SA-2 SAM.
Imatges de la de la CAUferencia: Bombardeos sobre Vietnam

No hay comentarios:

Publicar un comentario